15 restaurante și un hypermarket din cel mai mare mall din România, închise de ANPC. Neregulile descoperite au șocat inspectorii

15 restaurante si un hypermarket din cel mai mare mall din Romania inchise de ANPC Neregulile descoperite au socat inspectorii

15 restaurante și un hypermarket din cel mai mare mall din România, închise de ANPC. Neregulile descoperite au șocat inspectorii

Dezastrul din spatele unui mall de prestigiu

Un nou scandal zguduie scena comercială din România, după ce Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a descoperit abateri absolut revoltătoare în cadrul celui mai mare mall din țară, Mall Băneasa din București. Vorbim despre închiderea a 15 restaurante și a unui hypermarket, în urma unor controale amănunțite care au scos la iveală un tablou al neglijenței crase și al disprețului față de sănătatea publicului larg.

Mizeria ascunsă sub preș

Locații celebre, frecventate zilnic de mii de oameni, s-au dovedit a fi focare de infestare și exemple de practici de neconceput. Lipsa curățeniei era o constantă în aceste spații: podele murdare, echipamente jegoase, frigidere care nu funcționau corespunzător. Ca și cum n-ar fi fost suficient, inspectorii au descoperit că produse expirate erau servite cu nonșalanță, iar meniurile induceau clienții în eroare prin informații false sau incomplete. Ce poate fi mai revoltător?

Branduri mari, rușini pe măsură

Carrefour Băneasa, Popeyes, Hesburger, Mesopotamia, KFC, Taco Bell, Starbucks și Chopstix – unele dintre cele mai mari nume din industria horeca – au fost pe lista rușinii. ANPC a prelevat probe și a scos la iveală abateri grave, inclusiv contaminarea gheaței și prezența aditivilor scăpați de pe etichete. Igiena a fost încă o dată sacrificată de goana după profit, iar consumatorilor nu li s-a arătat decât o fațadă lucitoare, plină de minciuni.

„Hârtia suportă orice” – o realitate dureroasă

Cristian Popescu Piedone, liderul ANPC, a subliniat o realitate care arată cât de fragilă este transparența comercială în România. În timp ce ambalajele și etichetele promit calitate, conținutul real al produselor demonstrează contrariul. Dacă folosirea ingredientelor ascunse sau a aditivilor neindicați era pentru unii o simplă bănuială, controalele recente confirmă amploarea minciunilor servite pe tava consumatorilor.

Repetarea greșelilor și amenzi usturătoare

Mai alarmant este faptul că aceste abateri nu sunt izolate. Carrefour Băneasa – deja cunoscut pentru probleme recurente – a fost din nou sancționat, iar peste 350 de kilograme de produse alimentare și nu mai puțin de 170 de echipamente electrice au fost retrase. Metro și Selgros nu au scăpat de sancțiuni nici ele, fiind somate să închidă frigiderele defecte. Amenzile totale se ridică la sume care ar face pe oricine să clatine din cap: 537.000 de lei pentru întreg complexul, 40.000 pentru Mall Băneasa și Feeria. O palmă peste fața consumatorilor care, zilnic, contribuie financiar la profitul acestor entități.

Un pericol evident pentru sănătatea publicului

Aceste descoperiri trag un semnal de alarmă dur asupra standardelor de igienă practicate în aceste locații. Fără o intervenție constantă și fără presiune asupra operatorilor economici, riscurile pentru sănătate sunt iminente. Este evident că multe dintre aceste companii prioritizau câștigurile peste siguranța clienților lor. În spatele afacerilor cu nume mari, se ascunde o neglijență inadmisibilă.

Speranța într-o schimbare

Acțiunea ANPC ne arată clar că lipsa controalelor riguroase poate transforma cele mai vizitate locații din țară în adevărate capcane pentru consumatori. Inspectorii și-au făcut treaba, dar întrebarea rămâne: aceste sancțiuni vor fi suficiente pentru a corecta problema, sau vom continua să fim martorii aceleiași batjocuri?

Sursa: jurnaluloradean.ro/stiri-nationale/15-restaurante-si-un-hypermarket-din-cel-mai-mare-mall-din-romania-inchise-de-anpc-neregulile-descoperite-i-au-socat-pe-inspectori/

Citeste si despre...