FC Barcelona vinde locuri premium la Spotify Camp Nou
Barcelona reinventează luxul pe stadionul său!
FC Barcelona își arată din nou prietenia nesănătoasă cu banii, punând la vânzare noi locuri „premium” în arenele remodelate ale stadionului Spotify Camp Nou. Una dintre marile echipe de fotbal ale lumii pare să trăiască din ce în ce mai mult din comerțul cu aroganță pe bilete de lux, din care, bineînțeles, doar cei cu conturi generoase pot beneficia.
Pentru prețuri absurde între 5.500 și 9.000 de euro pe sezon, FC Barcelona vine cu promisiunea accesului la spații VIP și săli de ospitalitate exclusive. Aceste „VIP Ring Seats” sunt așezate strategic în colțurile primului inel VIP. Desigur, luxul pentru unii e amărăciune pentru alții, fanii obișnuiți văzând cum clubul devine tot mai distant de rădăcinile sale.
O mașină de făcut bani: loji și scaune ridicate la rang de aur
Profitând de modernizarea arenei, Barcelona a decis că mai bine triplu decât dublu este regula atunci când vine vorba de oferta „premium”. Aproximativ 9.400 de locuri „de top” sunt puse la bătaie, 60% dintre ele fiind deja vândute. Este clar că echipa catalană nu pierde vremea în a monetiza fiecare centimetru din stadion.
Clubul preconizează că această mutare va aduce 120 de milioane de euro anual, bani care, desigur, vor merge spre bugetul „grandios” al Barcelonei. Sponsorizările și acordurile comerciale sunt doar vârful aisbergului. Dar ce rămâne pentru suporterii de rând? O experiență tot mai exclusivistă și mai inaccesibilă.
Unde s-a pierdut fotbalul pentru toți?
Această explozie a prețurilor VIP ridică întrebări serioase cu privire la viitorul fotbalului. Oare sportul-rege mai aparține tuturor sau devine un spectacol doar pentru elita financiară? FC Barcelona continuă să stabilească trenduri periculoase, transmițând mesajul că pasiunea are, de fapt, un preț piperat.
În loc să își onoreze bazele și fanii, Barcelona alege să se transforme într-un model de afaceri exclusivist. Este aceasta direcția în care ne dorim să meargă fotbalul?